Friday, December 27, 2013

Leftovers de Luxe!

God fortsättning alla fina!

Efter varje julhelg blir det kvar mängder av mat från julbordet! Det slutar ofta med att vågen visar olika grader av plus när vi återgår till arbete i januari. Jag förespråkar balans och uppskattar inte den berg-och dalbana som julen bidrar med. 

Ett sätt att hantera detta frossande är att alltid köpa mycket mer grönsaker än vi gör av med. Som grönkål, brysselkål, blodapelsiner, mandariner, vitkål, och andra grönsaker. Nej, jag tänker inte slänga i onödan... Min poäng är... att göra grönsaksjuicer med alla ovan nämnda grönsaker! 



Jag brukar välja ett mål om dagen så här efter julhelgen som både blir detoxande för kroppen genom bootsen med snabbt tillgängliga vitaminer och mineraler.  Vi minskar även ner på energi intaget och stoppar därmed viktökningen. För att ytterligare maximera vitamin- och mineralerna för min kropp adderar jag både spirulina och vetegräs i min drink! 





No comments:

Post a Comment