Thursday, December 19, 2013

Grönkålssallad med tillbehör!

Efter att ha ätit jultallrik på jobbet två dagar i rad blev jag rejält sugen på en raw food tallrik till middag. Varför inte köpa färsk grönkål som är lätt att få tag på så här dagarna före jul, och marinera den i saften från en blodgrapefrukt. Sedan hacka rejäla bitar av en andra röd grapefrukt och strö över det gröna!

Detta tycker jag ger en grym smak och fungerar som bas till fantastiskt många varianter till sallad. Jag tog lite av vad jag fann i kylskåpet hemma. Skivade rädisor tillsammans med en blandning av surkål och en halv avokado som jag lade bredvid. 

Till detta serverade jag en juice gjord i råsaftscentrifugen som bestod av rödbeta, två morötter, en citron och en rejäl bit ingefära! Och så skedade jag i två teskedar med spirulina som en extra bomb av vitaminer, mineraler, enzymer och goda fetter. Vilken brakmiddag!! Fast på mitt sätt...


1 comment: