Sunday, December 29, 2013

Kung av glass!

Jag älskar glass! God glass, och jag vet att det verkligen inte är det hälsosamma alternativet! Visst går det att finna alternativ som att frysa en blandning av yoghurt, bär och honung. Fast det är inte lika gott.. När jag kom över detta recept var jag skeptisk. Men nu när jag har prövat olika smaksättningar kan jag konstatera att jag är imponerad av smak och framför allt konsistens!! 

Det smakar precis som när glassen är så där perfekt lagom smält!

Receptet består av inget annat än bananer, soya- eller mandelmjölk och valfri smaksättare. Mängderna till cirka en portion är 2 bananer som varit frysta och tinats i ca 5-10 minuter, ca 1 dl av valfri vegomjölk, någon msk av smaksättare. Mixa ihopmed stavmixer och servera. 

Jag intygar att kakao eller jordnötssmör blir kanon! 


No comments:

Post a Comment