Friday, November 29, 2013

Snabb pizza!

Jag vet, det finns nyttigare mat än pizza - även om den är hemmagjord.. Men det är ju så gott, och går ju så fort att göra! Jag vågar hävda att min pizza är bland de bättre ur hälsosynpunkt och jag väljer alltid de godaste av råvaror..

Så här gör jag!
Degen blandar jag ihop ca 4dl durumvetemjöl med valfri mängd vatten och olivolja och lite salt. Jag kavlar degen tunnt, tunnt. Därefter tar jag valfri tomatsås (gärna ihopblandad med vitlök och örter) och en drös med valfria färska grönsaker. De jag alltid använder är charlottenlök, färsk tomat och champinjoner, gul och röd paprika, ruccula. Varva med lite mozzarella ost! Voilà!



Idag gjorde jag även en variant av tillbehör. En kompis tipsade mig om denna blandning, och idag kunde jag testa den. Riktigt smarrig! Tack Veronica!!

En blandning av surkål, tärnad avokado och valfria groddar! 


Har ni några recept ni vill dela med er så dela gärna med er i kommentarsfältet!! :-)


1 comment:

  1. Wow, vilken underbart god sallad,åt den tillsammans med rökt lax o det var en smakupplevelse som heter duga! Kan varmt rekommendera andra att pröva den! Tack för ytterligare ett suveränt recept. /Ingalill

    ReplyDelete