Tuesday, March 11, 2014

Extraordinärt!

Från och med nu kommer min blogg inte enbart handla om kost.

Varför?

Jo för jag har varit med om något extraordinärt i helgen!

Vi skulle fira min födelsedag på Yasuragi med en avsmakningsmeny och övernattning. Tanken var att få finnas till i den fantastiska miljön man omges av på Yasuragi där helheten av ens vistelse är lika viktiga som detaljerna.


John som är van att bo på hotell passade på att fråga om en uppgradering, vilket omkullkastade alla hans planer för vår vistelse. Möjligheten låg framför oss att få bo i den mest exklusiva svit Ryokan, och visst att vi tog den!

Vi spenderade i stort hela vår vistelse där förutom middagen och två korta besök i utomhuskällorna. Vi hade en egen varm källa som del av sviten, och tanken på att lämna denna svit eller värdshus för ens aktiviteterna som fanns tillgängliga lockade inte det minsta.

Det extraordinära med detta är förstås hur det sedan blev, det vackra i att finnas till utan mobil, TV eller ens vanliga kläder. I denna tysta samvaro fanns vi två tillsammans men samtidigt som som två enskilda individer. Inte alltid talandes, dock med sådan ro vilket jag aldrig varit med om. Jag kommer bära med mig denna känsla länge till, det ska jag se till, men framför allt...






Det är en självklarhet att vi ÄR vad vi äter, men det är inte allt...!



Det är så många flera aspekter av vårt varande som är minst lika viktigt, om inte viktigare! Det blev så uppenbart tydligt för mig i och med denna vistelse, från mitt allra djupaste innersta.



DET är vad jag kallar en extraordinär insikt...

No comments:

Post a Comment