Wednesday, December 11, 2013

Transformation!

Numera är det inte så ofta som jag tänker eller pratar om min viktresa. Till viss del beror der på att det var 17 år sedan jag bestämde mig för att göra något åt min vikt som då låg på strax över 100kg. På lite mindre än 8 månader hade jag gått ner över 40kg.. Hur gjorde jag då? Jo jag lade om mina kostvanor, och började successivt att träna. Inte konditionsträning, utan styrketräna! Det är en riktigt bra metod då det går åt energi dygnet runt att upprätthålla den nya muskelmassan. Vill dock understryka vikten av att utsätta musklerna regelbundet för den nedbrytande process som styrketräning innebär. Det är då förbränningen ökar!

Med andra ord inget nytt under stjärnorna, bara fokuserat hårt arbete!
Det är aldrig för sent att bli den du vill vara. Gör det!!



No comments:

Post a Comment